Uudised |
|||
|
Vaata ka teisi teateid Tere tulemast Luunja valda! 22.12.2014
Soovijad on alati oodatud vallavalitsusse registritoimingut tegema.
Milleks on vajalik elukoha registreerimine? Elukoha registreerimine on muuhulgas oluline, et omavalitsus saaks adekvaatselt planeerida ja osutada avalikke teenuseid oma territooriumil – vallasisene (kooli)transport, teede korrashoid, tänavavalgustus, haljastus, sotsiaalabi, koolid, lasteaiad ja lastehoid, raamatukogud, velskrid, registritoimingud, kultuuriüritused jne. Teenuseid saab õigesti planeerida, kui on teada potentsiaalsete kasutajate hulk, teenuste rahastamiseks aga on vajalik maksude laekumine. Eelkõige iga inimese enda huvides on see, et tema elukohaandmed registris oleksid korrektsed ning vastaksid tegelikule elukohale. Toetuste ja teenuste taotlemine, samuti valimistel osalemine toimub üksnes registreeritud elukoha põhiselt. Elukohaandmete alusel toimub ka üksikisiku tulumaksu laekumine kohalikku eelarvesse, millest teenuseid rahastatakse. Elukoha aadressiandmetel on õiguslik tähendus Riigikogu, kohaliku omavalitsuse volikogu ja Europarlamendi valimistel, rahvahääletusel ja rahvaküsitlusel. Elukoha registreerimiseks on järgmised võimalused:
Vaata siit (http://www.andmevara.ee/public/RR_lisa1_100806.pdf ).
e-teenus (http://www.eesti.ee/portaal/rrteenus.index)
Elukohateade esitatakse vallavalitsuse rahvastikuregistriga tegelevale töötajale (vallasekretärile või registripidajale). Seda tuleb teha elukoha muutumisel Eestis, elama asumisel välismaale või välismaalt Eestisse. Elukoha andmete muutmist saab taotleda:
Vajalikud dokumendid elukohateate esitamisel: · elukohateate blanketid: doc vorm (salvestatav ja digiallkirjastatav); pdf vorm (prinditav) · koopia isikut tõendavast dokumendist juhul, kui dokumendid saadetakse postiga; · koopia eluruumi kasutamise õigust tõendavast dokumendist või elukohateatele kantud ruumi omaniku nõusolek – juhul, kui teate esitaja ei ole ruumi omanik. Elukohateate esitamisel e-posti teel kinnitab ruumi omanik oma nõusolekut digitaalallkirjaga. · kaasomanike või nende esindajate nõusolek elukohateate esitamiseks - kaasomandis oleva ruumi andmete esitamisel; Andmed Elukohateates esitatakse uue elukoha aadressiandmed. Eelmise elukoha andmed tuleb lisada saabumisel välisriigist. Perekonnaliikmed võivad esitada ühise elukohateate, kus toodud elamaasuvate perekonnaliikmete, sh alaealiste laste andmed. Koos elukohateatega on soovitatav esitada ka oma sidevahendite andmed (e-post, telefon), samuti teise eluruumi aadress, juhul kui isik elab mingil ajavahemikul (nt suvekuudel) mõnes teises elukohas. Ruumi omaniku nõusolek Kui isik ise ei ole elukohateates märgitud eluruumi omanik, lisab ta elukohateatele ruumi kasutamise õigust tõendava dokumendi koopia (nt üürileping) või eluruumi omaniku loa (allkiri elukohateatel). Kaasomandis oleva eluruumi korral lisab teate esitaja kõigi kaasomanike nõusoleku, v.a. juhul, kui omanikevahelisest kaasomandi kasutamise kokkuleppest ei tulene teisiti. Sellisel juhul lisatakse vastavat kokkulepet tõendav dokument. Paneme inimestele südamele, et elukoha ümberregistreerimist (ka ajutiselt) mõne konkreetse teenuse tõttu tasub enne tõsiselt kaaluda. Näiteks registreeritakse elukoht Tartusse sealse kooli- või lasteaiavõimaluse lootuses. Soovitame taolistel juhtudel enne pidada nõu omavalitsuse spetsialistidega, et leida endale parim lahendus. Halvemal juhul võib tekkida olukord, kus inimesele tekivad soovimatud tagajärjed - ta ei pruugi saada teenust selles omavalitsuses, kus soovitud. Info: registripidaja-sekretär Katrin Madisson, tel. 7417 319, katrin@luunja.ee vallasekretär Aime Ustav, tel. 7417 318, 5293633, aime@luunja.ee Tere tulemast Luunja valla elanikuks !
Luunja Vallavalitsus Kommentaarid:
|
|
Luunja Vallavalitsus Puiestee 14 Luunja alevik Tartu maakond |
tel +372 741 7319
faks +372 741 7398
e-post: luunjavv@luunja.ee |
Copyright © Luunja vald 2011 |